captive portal non fa il redirect alla pagina di login

Home Page Forums Network Management ZeroShell captive portal non fa il redirect alla pagina di login

This topic contains 1 reply, has 0 voices, and was last updated by  raffo 7 years, 2 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

raffo
    Member

Ciao ragazzi,
    ho un problema che non sono ancora riuscito a risolvere nè cercando sul forum nè provando tutte le impostazioni dell’amministrazione di zeroshell:

Quando da un qualsiasi client (che dovrà fare il login) digito per esempio http://www.google.it, mi aspetterei che venga automaticamente reindirizzato all’indirizzo ip di zeroshell per effettuare il login via web (e successivamente essere reindirizzasto a google.it)

il problema è che questo non avviene, devo digitare manualmente l’ip di zeroshell se voglio fare la weblogin.

Qualcuno sa risolvere questo problema?

Grazie

WA
    Member

Hi.
    You have internet acces? if you don´t have internet acces the captive portal don´t show, make sure you have make nat and configure gateway

raffo
    Member

@wa wrote:

Hi.
    You have internet acces? if you don´t have internet acces the captive portal don´t show, make sure you have make nat and configure gateway

@wa wrote:

Hi.

Hi,
    Many thanks for your suggestions, now it’s all right.

I set up the gateway ip, and now CP shows the login page when i try to connect to a website.
    Then i enabled NAT on the external interface (for me is ETH01, I use ETH01 and ETH02).
    Now the client can surf the web.

I’m sorry for italian speaking, I didn’t recognize of being on an english section.

=====

Per chi legge solo italiano ho trovato la spiegazione al problema anche a questo indirizzo: http://www.zeroshell.net/forum/viewtopic.php?t=3183 (il post di redfive)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.